نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

تعمیرات all in one ایسر مانند دیگر محصولات این شرکت به دلیل ساختار خاصی که دارند باید توسط افراد متخصص و البته استفاده از ابزارها و تجهیزات کاملاً به روز انجام شود.در نمایندگی ایسر در تهران شما می توانید همه مشکلات به وجود آمده برای آل این وان خود از نظر سخت افزاری یا نرم افزاری را به راحتی و با کمترین هزینه برطرف نمایید. در ادامه با ما همراه باشید

تعمیرات all in one ایسر

آل این وان یا همان کامپیوتر های یکپارچه به دلیل مزایای بسیار زیادی از جمله کاهش فضا و کاهش مصرف و مورد توجه بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها قرار گرفته اند.

شرکت ایسر با توجه به اینکه در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی یکی از شرکت های موفق بوده است، اقدام به تولید آل این وان نیز نموده تا در این زمینه نیز بتواند با تولیدات متنوع و همچنین با کیفیت مشتریان خود را راضی نگه دارد.

ساختار آل این وان به طور کلی شبیه به هم است اما بسیاری از شرکت ها از نظر ظاهری و سخت افزاری تغییراتی را در آنها ایجاد می‌کند که می‌تواند بر روی تعمیرات all in one ایسر موثر باشد.

کسانی که از آل این وان های ایسر استفاده می کنند در هنگام بروز هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری دغدغه هایی برای تعمیر این دستگاه دارند.

به همین دلیل مرکز ما سعی کرده است با پشتیبانی کامل از تمامی مدل‌های مختلف آل این وان تولید شده توسط این شرکت این دغدغه را به خوبی از بین ببرد.

استفاده از خدمات مراکز غیرمجاز و افراد مبتدی نه تنها مشکل دستگاه شما را برطرف نمی‌کند بلکه ممکن است موجب وارد کردن صدمات جدی به بخش های اصلی و حیاتی این دستگاه نیز شود.

به همین دلیل نمایندگی ایسر تیمی از مجرب ترین تعمیرکار آن را در این مرکز دور هم جمع آورده است تا بتوانند عملیات عیب یابی و تعمیر این دستگاه را با کیفیت بسیار بالا انجام دهد.

ارائه گارانتی معتبر

ایسر سعی کرده است تا مانند دیگر تجهیزات وارد شده به بازار از جمله لپ‌تاپ‌های با کیفیتی که تولید می کند، آل این وان ها را نیز با قیمت بسیار عالی و مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد.

به همین دلیل نمایندگی ایسر نیست هزینه‌ های بسیار مناسب و کمی را برای تعمیرات all in ine ایسر در نظر گرفته است تا مشتریان بتوانند نسبت به هزینه های خود مدیریت بهتری را داشته باشند.

برای اعتماد سازی بیشتر مشتریان و همچنین تضمین کیفیت خدماتی که در نمایندگی می شود، گارانتی معتبر تعمیر برای هر محصول البته مهلت تست پس از انجام تعمیرات در نظر گرفته می شود.

در صورتی که هر کدام از قطعات سخت افزاری آل این وان ایسر دچار مشکل شده باشند و تعمیر آنها از نظر اقتصادی نیز به صرفه نباشد تیم فنی و تخصصی این مرکز با استفاده از قطعات اصلی و اورجینال نسبت به تعویض این قطعات معیوب اقدام می کند.

پس در صورتی که هرگونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری برای آلین وان شما به وجود آمد حتما در قسمت تعمیرات all in one ایسر مراجعه نموده تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه مشکل شما برطرف شود.

مشکلات متداول آل این وان های ایسر

آل این وان ایسوس می تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به دلیل عدم نگهداری صحیح و یا استفاده نادرست دچار مشکلاتی شود.

یکی از مهمترین ایرادات و مشکلات شایع برای محصولات یک پارچه ای سر ویروس های نرم افزاری است که می تواند باعث خراب شدن قسمت های مختلف سخت افزار از جمله سی پی یو دستگاه و همچنین چیپ گرافیک شود.

در این صورت به آسیب دیدن چیپ گرافیک دستگاه تصاویر نمایش داده شده ایراد پیدا کرده و ممکن است در برخی از موارد به طور کلی این فصل روشن نشود.

از دیگر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری که برای آل این وان های ایسر به وجود می آید می توان به هنگ کردن دستگاه و یا مشکلاتی که برای به روز رسانی بایوس آن و همچنین خراب شدن قطعات مختلف سخت افزاری اشاره نمود.

ارتقاء گرافیک ایسر امکان پذیر بوده و قابل به روز رسانی است اما باید حتماً توسط افراد متخصص انجام شود تا کوچکترین مشکلی برای دیگر قسمت های این دستگاه به وجود نیاید.

برخی از خدمات تعمیرات all in one ایسر

تعمیر و تعویض وایرلس و بلوتوث انواع آل این وان ایسر

تعمیرات تخصصی انواع درایور های نوری

تعمیر صفحه لمس و نمایشگر دستگاه

تعمیرات و تعویض کارت گرافیک دستگاه

نصب ویندوز و برطرف کردن مشکلات مختلف نرم افزاری

تعمیر و بازیابی باتری

ترمیم و تعمیر هارد دیسک

تعمیرات مختلف سخت افزاری و برطرف کردن مشکلاتی که ممکن است به دلیل ضرب دیدگی برای هر قسمت دستگاه به وجود بیاید.

منبع: تعمیر لپ تاپ ایسر



:: برچسب‌ها: all in one ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

انواع نهال های با کیفیت بالا

یکی از مهمترین عناصر ساخت باغ یا کاشت درخت یا دسته درخت، انتخاب نهال است. انتخاب نهال ارتباط مستقیمی با این ضرب المثل دارد که ممکن است انتخاب نهال دارای دیواره شیبدار باشد. اگر اولین آجر باغ که گزینه ای برای نهال مناسب است به درستی انجام نشود در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

انتخاب نهال مناسب و با کیفیت می تواند توسط افراد با تجربه یا مشاوره انجام شود. تعدادی نهال مرغوب و همچنین از فروش اینترنتی نهال را به شما معرفی می کنیم تا در کسب و کار خود موفق تر باشید.
خرید انواع نهال

خرید انواع نهال بستگی به شرایط منطقه و بودجه شما دارد، علاوه بر بررسی شرایط آب و هوایی و خاک، باید به بازار هدف نیز نگاهی بیندازید و یا در آنجا بفروشید، این محصول در بازار موجود است یا نه، دلیل آن که محصولی است که تا زمانی که فروخته نشود، بی فایده خواهد بود.

در ادامه چند نوع نهال را معرفی می کنیم که هم کیفیت بالایی دارند و هم سودآوری دارند. این نهال ها از:.

مشخصات نهال هلو انجیری خونی

خرید نهال هلو انجیری خونی و یا هر نهال دیگری از حساسیت بالایی برخوردار است، انتخاب و خرید نهال با کیفیت عالی رابطه مستقیم با سود دهی نهایی دارد. تمامی عومل دیگر به نهال اولیه وابسته است، با خرید از نهالستان های معتبر همچون آکین نهال کیفیت محصول نهایی خود را تضمین کنید. خرید نهال هلو با کیفیت درجه یک در بزرگترین نهالستان غرب کشور.

مشخصات نهال هلو قجیر قانات

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که درخت هلو ابتدا در چین تولید و به کشور های دیگر صادر شده است. بیشتر انواع نهال هلو در چین تولید شده و درختان هلو معمولا عمر کوتاهی نسبت به سایر درختان دارند. ارتفاع این درختان متوسط رو به کوچیک میباشد، درخت هلو از نظر تنوع در دنیا بسیار زیاد میاشد. یکی از این ارقام نهال هلو قجیر قانات میباشد.

مشخصات نهال هلو انجیری مالکی

خرید نهال هلو انجیری مالکی به دلیل رشد بسیار سریعی که دارد یک رقم اقتصادی و و سودآور محسوب میشود. نهال هلو انجیری مالکی یک رقم وادراتی بوده و دارای میوه بسیار خوشمزه و با کیفیت است. ایران جزء کشور هایی است که به پرورش و صادرات این نوع میوه میپردازد. انجیری مالکی یکی از ارقام مناسب هلو  محسوب میشود که رشد بسیار سریعی دارد.

مشخصات نهال هلو  کاظمی

یکی از میوه های خوش طمع و آب دار تابسانی هلو میباشد. پرورش نهال هلو سود اقتصادی زیادی برای باغداران را رقم میزند. مقاومت خوب در برابر سرمایی بهاره و قد کوتاه این رقم، دلیل تبدیل به یک نهال محبوب در بین باغداران شده است. البته نسبت به سیب و گلابی مقاومت کمتری در برابر سرما دارد. نهال هلو کاظمی یک نهال میان رس محسوب شده و محصول تولیدی این نهال در اواسط شهریور ماه قابل برداشت است.

مشخصات نهال گلابی سیبری

نهال گلابی سیبری یکی از انواع نهال گلابی پر طرفدار می باشد. یکی از مزیت های این نهال این است که میوه آنها بعد از رسیدن از درخت نمی افتد و همچنین محصولات بعد از چیده شدن تا هفت ماه در انبار قابلیت نگه داری دارند. محصول این نهال برای مصرف تازه خوری و کمپوت مناسب است.

مشخصات نهال گلابی اسپادانا

خرید نهال گلابی اسپادانا به دلیل پربار بودن این نهال، در میان باغداران طرفدار بسیاری دارد. این گونه از انواع نهال گلابی تجاری می باشد. مهمترین ویژگی که این نهال دارد ساختار پیچیده تری نسبت به سایر انواع نهال های گلابی دارد. این درخت رشد عمودی بسیار زیادی دارد و مرتفع ترین گونه در میان نهال های گلابی است.

مشخصات نهال گلابی پرتقالی

نهال گلابی پرتقالی از جدید انواع نهال گلابی می باشد. محصول این نهال به شکل گرد و شبیه سیب می باشد که گاهی به آن نهال گلابی سیبی نیز گفته می شود. گلابی پرتقالی یکی از گونه های متفاوت گلابی به شمار می رود. به دلیل آبدار بودن، طعم و عطر بی نظیر و بافت ترد گلابی پرتقالی، این نهال به عنوان یکی از نهال های محبوب در بین باغداران می باشد.

مشخصات نهال گلابی درگزی

نهال گلابی درگزی یکی از انواع تجاری و پرفروش گلابی می باشد. محصول این نهال به دلیل اینکه نسبت به گونه های دیگر درشت تر می باشد و وزن هر گلابی حدود 400 گرم می باشد؛ علاوه براین دارای طعم بی نظیر آن بسیار بازار پسند می باشد. این گلابی ماندگاری بالایی دارد و تا شش ماه پس از چیده شدن قابلیت نگهداری در انبار را دارد.

مشخصات نهال گلابی قرمز آنجو

نهال گلابی قرمز آنجو یک گونه کاملا متفاوت از سایر گونه های گلابی است. محصول این نهال گلابی که دارای پوست قرمز می باشد که با نام های نهال گلابی خونی، نهال گلابی فرانسوی یا نهال گلابی رد آنجو نیز شناخته می شود. ظاهر و رنگ متفاوت این گلابی، آن را به یک محصول تجاری تبدیل کرده است.

مشخصات نهال گلابی شاه میوه

نهال گلابی شاه میوه یکی از انواع تجاری و پرفروش انواع نهال در ایران می باشد. محصول این نهال کیفیت بسیار بالایی دارد و نسبت به گونه های دیگر بسیار شیرین تر و درشت تر است. بنابراین یکی از ارقام بسیار پرطرفدار و بازار پسند گلابی می باشد که برای باغداران دارای سود تجاری بالایی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: نهال ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

آرایش برای زنان پدیده ی نوینی نیست اما در چند دهه اخیر شکل جدیدی به خود گرفته است. در گذشته بسیاری از نیازهای آرایشی بانوان به صورت طبیعی و با ترکیبات خانه ای تامین می شد و خدمات آرایشگاه های زنانه تنها محدود به کوتاهی و رنگ مو و یا آرایش عروس با لوازم آرایشی رایج بود اما امروزه به دنبال پیشرفت صنعت تولید محصولات آرایشی و تبلیغات گسترده خدمات آرایشگاه های زنانه به یکی از پرطرفدار ترین کسب و کارها تبدیل شده است. در حال حاضر آرایشگاه های زنانه خدمات بسیار متنوعی از جمله میکاپ و گریم، مراقبت و پاکسازی پوست، مو و ناخن و انواع آرایش دائم و نیمه دائم را ارائه می نمایند. در ادامه به بررسی برخی از جدیدترین خدمات سالن های زیبایی زنانه می پردازیم.

پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه زنانه

پاکسازی پوست صورت یا همان فیشیال از جمله خدمات نوین آرایشگاه های زنانه می باشد که مورد استقبال بانوان قرار گرفته است. اگر به سلامت و زیبایی پوست صورت خود اهمیت می دهید پاکسازی پوست یک گزینه مناسب و مفید برای تامین نیاز شماست. پاکسازی پوست صورت نوعی از خدمات مراقبتی به حساب می آید که شامل تمیز کردن پوست، کنترل چربی پوست، از بین بردن سلول های مرده و در نهایت آبرسانی و تقویت پوست با مواد مخصوص می باشد. در مراحل مختلف این پاکسازی از انواع تونر، شیر پاک کن، اسکراب و لایه بردار، ماسک های طبیعی و شیمیایی، انواع بخور، ماساژ و مواد آبرسان استفاده می شود.

خدمات فیشال نه تنها موجب تقویت و شفافیت پوست صورت شده بلکه آکنه، جوش ها و دانه های سر سیاه و سرسفید پوست را نیز از بین می برد. برای انجام یک پاکسازی مناسب ابتدا باید نوع پوست تشخیص داده شده سپس متناسب با خشک، چرب یا مختلط بودن پوست پکیج پاکسازی انتخاب شود زیرا مواد و روش هایی که برای پاکسازی هر یک از انواع پوست به کار برده می شود متفاوت است.

پاکسازی پوست باید توسط فرد متخصص و دوره دیده انجام شده و موارد بهداشتی به خوبی مورد توجه قرار گیرد. فیشال در ارایشگاه های زنانه به دو روش با دستگاه و بدون دستگاه صورت می گیرد. پاکسازی پوست با دستگاه معمولا برای کسانی کاربرد دارد که پوستی بسیار چرب دارند و می خواهند از این طریق سلول های مرده پوست را از بین برده، منافذ آن را باز کرده و چربی پوست را کنترل نمایند. تعداد جلسات و فاصله زمانی انجام پاکسازی پوست صورت بستگی به نوع پوست و میزان نیاز آن داشته و برای هر فرد متفاوت است.

 

کراتین مو در آرایشگاه زنانه

کراتینه کردن مو از جمه خدمات جدید آرایشگاه های زنانه است که طرفداران بسیاری دارد. کراتین به طور طبیعی پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن می باشد که موجب تقویت، شفافیت و عدم شکنندگی آن می شود. کراتین وظیفه اصلی شادابی و سلامت مو را بر عهده دارد بنابراین در صورتی که میزان این ماده به دلایل مختلف کاهش یابد موها حالت زیبا و طبیعی خود را از دست داده و زیر و شکننده می شوند. در همین راستا در سال های اخیر عمل کراتینه کردن مو با هدف ترمیم مجدد آن در سالن های زیبایی انجام می شود. در این روش، کراتین مورد نیاز مو به شکل مصنوعی و با استفاده از مواد شیمیایی به طور مجدد به ان تزریق می شود. باید توجه داشته باشیم که عمل کراتینه کردن مو یک تقویت دائمی نیست و معمولا ماندگاری ان به دو تا سه ماه محدود می گردد.

کراتینه مو یک عمل بدون عوارض نیست و مستلزم مراقبت می باشد. کراتیه مو فرآیندی زمان بر است و ممکن است برای هر فرد عوارض متفاوتی را به همراه داشته باشد. جهت کاهش این عوارض منفی لازم است که مراقبت های قبل و بعد کراتیه را جدی بگیریم. ابتدا باید اطمینان حاصل نماییم که موی ما شرایط لازم برای دریافت کراتیه را دارد. توجه داشته باشید که کراتیه برای هر مویی مناسب نیست و برای موهای فر، آسیب دیده و وز کاربرد دارد. عمل کراتیه برای موهای صاف و نرم نه تنها مفید نبوده بلکه ممکن است به ان آسیب برساند. گام دوم پیدا کردن یک متخصص حرفه ای و با تجربه می باشد که از بهترین و باکیفیت ترین مواد برای انجام عمل کراتینه مو استفاده می نماید. پس از انجام کراتین نیز باید از موهای خود مراقبت کنیم. معمولا تا دو روز پس از کراتین، مو نباید بسته و شسته شود و برای شستشوی ان باید از شامپوهای مخصوص موهای کراتین شده استفاده کنیم.

 

آرایش دائمی یا تاتو در آرایشگاه زنانه

زنان تمایل دارند که همواره زیبا و جذاب به نظر برسند. آرایش های موقت روزانه نه تنها نیاز به هزینه مداوم دارد بلکه در زندگی پر مشغله امروز موجب هدر رفت زمان نیز می گردد. از این رو آرایش دائم یا تاتو صورت می تواند جایگزین دائمی برای این ارایش های موقت و روزمره باشد. البته باید بدانیم که انواع تاتو صورت آرایشی نیمه دائمی است و به طور مداوم در گذر زمان نیاز به ترمیم دارد. تاتو صورت با هدف افزایش زیبایی و جذابیت، ایجاد تناسب میان اجزای مختلف و از بین بردن عوارض ناشی از برخی بیماری ها و یا مصرف داروها صورت می گیرد. تاتو صورت شامل موارد مختلفی از جمله تاتو خط چشم، خط لب، تاتو ابرو و اسکالپ سر است که در این میان تاتو ابرو از جمله پرطرفدارترین انواع تاتو صورت می باشد.

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو

تاتو ابرو به طور کلی به دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن انجام می گیرد. در میکروپیگمنتیشن رنگدانه ها از طریق سوزن های بسیار ظریف به طور دائم در سطحی ترین لایه درم پوست تزریق شده و موجب پرپشت نشان دادن و ترمیم فضاهای خالی ابرو می گردند. در روش میکروبلیدینگ از یک تیغ ظریف برای ایجاد خراش در پوست و تثبیت رنگدانه در اپیدرم استفاده می شود. در این روش می توان تارهای خالکوبی را تا حد زیادی مشابه ابروی طبیعی طراحی نمود زیرا در میکروبلیدینگ هاشورها به شکل نامنظم و طبیعی زده شده و حتی ریزموهای ابرو نیز قابل ایجاد است.

آموزش تاتو صورت در آرایشگاه زنانه

تاتو یا همان ارایش دائمی صورت، عملی تخصصی و حساس است که باید حتما توسط فرد دوره دیده و متخصص همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام شود. از این رو بسیاری از سالن های زیبایی دارای مجوز برگزاری دوره های آموزش تاتو صورت بوده و چگونگی انجام آن را از صفر تا صد آموزش می دهند. این دوره های آموزشی شامل تدریش مباحث علمی و تئوری، نکات بهداشتی، طراحی و زیباسازی و در نهایت گذراندن دوره عملی بر روی پوست مصنوعی و طبیعی می باشد.



:: برچسب‌ها: خدمات آرایشگاه های زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

ابزار دقیق یک عبارت برای ابزارهای اندازه‌گیری است که برای نشان دادن، اندازه‌گیری و ثبت مقادیر فیزیکی استفاده می‌شود. ابزار دقیق می‌توانند به سادگی دماسنج‌ها یا مانند دستگاه‌هایی اجزای چند سنسور سیستم‌های کنترل تجهیزات صنعتی پیچیده باشند. امروزه ابزار دقیق در خیلی از مکان‌ها مانند آزمایشگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها و خودروها کاربرد داردند. همچنین می‌شود آن‌ها را در مصارف خانگی روزمره مانند سنسور دود و ترموستات پیدا کرد. در ادامه به آموزش ابزار دقیق می‌پردازیم.

ابزار دقیق چیست؟

در برخی موارد سنسور یک عنصر بسیار جزئی از مکانیسم است. دوربین‌های دیجیتال و ساعت‌های مچی ممکن است از نظر فنی با تعریف ابزار مطابقت داشته باشند زیرا اطلاعات به دست آمده را ضبط و یا نمایش می‌دهند. این‌ها را ابزار دقیق نمی‌نامند، اما اگر از آن‌ها برای اندازه‌گیری زمان سپری شده یک مسابقه و تعیین کردن برنده در خط پایان استفاده ‌شود هر دو آن‌ها ابزار دقیق نامیده می‌شوند.

انواع مختلف سنسور صنعتی

سنسور یا حسگر که ابزار دقیق هستند در وسایل و دستگاه‌های اندازه‌گیری، کمیت فیزیکی را به شکل آنالوگ یا دیجیتال نشان می‌دهد. انواع مختلفی از سنسورها وجود دارند که کمیت‌هایی مانند دما، فشار، رطوبت و ... را حس می‌کنند. سنسورها می‌توانند تغییرات را حس کنند و با اعلام کردن آن به واحد کنترل باعث تغییر عملکرد دستگاه شوند.

سنسورهای صنعتی به دو نوع تماسی و غیر تماسی تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم

  • سنسور غیر تماسی

سسنسور غیر تماسی یا مجاورتی یا سنسور بدون تماس همان طور که از نامش پیداست برای تشخیص نیاز به تماس با ماهیت فیزیکی ندارد و در ناحیه تشخیص خود اجسام را حس کرده و فعال می‌شود. این سنسورها زیاد عمر می‌کنند و تولید نویز نمی‌کنند.

  • سنسور تماسی

سنسور تماسی با تماس فعال می‌شود و به همین دلیل دچار اصطحکاک شده و عمر کوتاهی دارد.

کالیبراسیون در آموزش ابزار دقیق

در حوزه‌ی اندازه‌گیری و اندازه‌شناسی، کالیبراسیون، مقایسه مقادیر اندازه‌گیری ارائه شده توسط دستگاه تحت آزمایش با استانداردهای کالیبراسیون با دقت شناخته شده است. کالیبراسیون در آموزش ابزار دقیق مساله مهمی است. کالیبراسیون صحت و دقت اندازه‌گیری یک دستگاه یا ابزار را با اندازه استاندارد مرجع آن مقایسه می‌کند. هر دستگاه، ابزار یا وسیله‌ای که برای اندازه‌گیری به کار می‌رود باید کالیبره شود.

نتیجه مقایسه می‌تواند منجر به یکی از موارد زیر شود:

  • خطای قابل توجهی در دستگاه تحت آزمایش مشاهده نشده است
  • خطای قابل توجهی مشاهده شده اما تنظیم نشده است
  • تنظیم برای تصحیح خطا در سطح قابل قبول انجام شده است

به عبارت دقیق‌تر، واژه «کالیبراسیون» فقط به معنی مقایسه است و هیچ گونه تنظیمات بعدی را شامل نمی‌شود. استاندارد کالیبراسیون معمولا با یک استاندارد ملی یا بین‌المللی که توسط یک سازمان اندازه‌شناسی نگهداری می‌شود قابل دستیابی است.

سنسور حرکتی در آموزش ابزار دقیق

ژیروسکوپ

در دوره آموزش ابزار دقیق به ژیروسکوپ یا دوران‌نما که وظیفه نشان دادن دوران را دارد پرداخته میشود. این وسایل سنسور سرعت زاویه‌ای و موقعیت زاویه‌ای هستند. این سنسور جزو سیستم‌های هدایت اینرسی است. این سیستم‌ها موقعیت یک متحرک مانند کشتی و هواپیما را مشخص می‌کنند.

پتانسیومتر

پتانسیومتر نوعی مقاومت متغیر است. این دستگاه یه قطعه آنالوگ است که قابلیت چرخش دارد و با چرخاندن که مقدار مقاومت در مدار تغییر می‌کند. از آن‌ها برای کنترل ولتاژ، جریان و ... استفاده می‌شود. از پتانسیومترها به ندرت برای کنترل مستقیم بیش از یک وات نیرو استفاده می‌شود. آن‌ها برای تنظیم سطح سیگنال‌های آنالوگ و ورودی کنترل مدار الکترونیکی کاربرد دارند.

شتاب سنج ها

شتاب‌سنج سنسور تبدیل شتاب مکانیکی به سیگنال الکتریکی است. شتاب تغییرات سرعت در واحد زمان است. از شتاب‌سنج‌ها برای اندازه‌گیری ارتعاش، شوک و ضربه استفاده می‌شود. امروزه شتاب‌سنج‌ها کاربردهای بسیار فراوانی در لوازم الکترونیکی و صنایع مختلف دارند. شتاب‌سنج‌های جدید بر پایه سیستم‌های میکروالکترومکانیکی ساخته می‌شوند.

اندازه گیری فشار در آموزش ابزار دقیق

مانومتر

مانومتر وسیله برای اندازه‌گیری فشار حاصل از ستون مایع است. مانومتر برای اندازه‌گیری فشار، از آب یا جیوه استفاده می‌کند. ارتفاع این مایعات در ستون مانومتر میزان فشار را مشخص می‌کند. مانومتر یک فشارسنج صنعتی است که انواع مختلفی از جمله مانومتر U شکل، مخزن‌دار، مایل دارد که هر کدام برای بازه مشخصی از فشار مناسب هستند. در دوره‌های آموزش ابزار دقیق به توضیح هر کدام پرداخته ‌می‌شود ما در اینجا مختصرا به توضیح مانومتر U شکل می‌پردازیم . درلوله U شکل مانومتر، مایعی (آب یا جیوه) ریخته می‌شود که می‌توانیم با آن اختلاف فشار بین دو محیط را محاسبه نماییم. معمولا هنگامی که فشار دو گاز در سمت لوله مانومتر برابر است فشار برابر ۷۶۰ میلی‌متر جیوه خواهد بود.

لوله بوردون

بازه اندازه‌گیری فشارسنج بوردون از 0.6 تا 7000 بار است. لوله بوردون یک سنسور مکانیکی و الاستیکی است. به فشارسنج بوردون فشارسنج تفاضلی نیز گفته می‌شود. این وسیله از سمتی ثابت و از سمت دیگر متحرک است فشار وارد شده باعث حرکت قسمت متحرک آن می‌شود و این حرکت چرخ‌دنده عقربه فشارسنج را تکان می‌دهد. لوله بوردون در یک لوله قرار می‌گیرد و وقتی فشار لوله زیاد می‌شود تمایل به باز شدن دارد وقتی فشار لوله کم می‌شود به شکل فنری جمع می‌شود. در فشارسنج تفاضلی که دارای دو لوله بوردون است اختلاف آن‌ها مقدار فشار را نشان می‌دهد.

اندازه‌گیری سطح در آموزش ابزار دقیق

ابزار اندازه‌گیری سطح بسیارند که در دوره‌های آموزش ابزار دقیق به آن‌ها می‌پردازیم در اینجا دو مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سطح‌سنج رادار

ابزارهای سطح‌سنج رادار با اندازه‌گیری فاصله فرستنده (واقع در نقطه‌ای بلند) تا سطح یک ماده فرآیندی را که در محل پایین‌تری واقع شده است، دقیقا مشابه فرستنده‌های اولتراسونیک، توسط زمان پرواز « Time of flight (ToF)» موج در حال حرکت،  اندازه‌گیری می‌کنند. این ابزار را در مواردی که دما و فشار زیاد است و از روش دیگری نمی‌شود استفاده کرد به کار می‌برند.

تفاوت اساسی بین یک ابزار راداری و یک دستگاه مافوق صوت در نوع موج مورد استفاده است: امواج رادیویی به جای امواج صوتی. امواج رادیویی دارای ماهیت الکترومغناطیسی (متشکل از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی متناوب) و فرکانس بسیار بالا (در محدوده فرکانس مایکروویو، گیگاهرتز) هستند.

سطح سنج خازنی

همانطور که از نامش مشخص است، سطح سنج خازنی به عنوان یک خازن عمل می‌کند. میله آن به عنوان یکی از صفحات خازن و دیواره ظرف فلزی به عنوان دومین خازن عمل می‌کند. ما محیط جدا‌کننده این صفحات را ماده عایق می‎نامیم.

سطح‌سنج خازنی نوعی سنسور سطح است که تغییر ظرفیت را که با تغییر سطح مخزن رخ می‌دهد اندازه گیری می‌کند. اصل اندازه‌گیری این ابزار دقیق بر اساس تغییر ظرفیت یک خازن است. میله و دیواره مخزن خازنی را تشکیل می‌دهند که ظرفیت آن بستگی به مقدار محصول در مخزن دارد: یک مخزن خالی دارای ظرفیت پایین‌تر و یک مخزن پر شده دارای ظرفیت بیشتر است.

اندازه‌گیری دما در آموزش ابزار دقیق

در دوره‌های آموزش ابزار دقیق به انواع دماسنج‌ها می‌پردازیم اما در این مطلب به توضیح دو مورد از وسایل اندازه‌گیری دما بسنده شده.

ترموکوپل

ترموکوپل یک وسیله الکتریکی است که از دو رسانای الکتریکی غیر مشابه تشکیل شده است که یک اتصال الکتریکی را تشکیل می‌دهند. یک ترموکوپل ولتاژ وابسته به دما را در نتیجه «اثر گرمابرقی» تولید می‌کند و این ولتاژ را می‌توان برای اندازه‌گیری دما تفسیر کرد. ترموکوپل‌ها به طور گسترده‌ای به عنوان سنسور دما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترموکوپل‌ها به طور گسترده‌ای در علم و صنعت استفاده می‌شوند. کاربرد آن‌ها شامل اندازه‌گیری دما برای کوره‌ها، خروجی توربین گاز، موتورهای دیزلی و دیزل ژنراتور و سایر فرآیندهای صنعتی است.

دماسنج تشعشعی

دماسنج تشعشع (که قبلا با نام پیرومتر شناخته می‌شدند) بر اساس تغییر دما کار نمی‌کنند، بلکه از تابش الکترومغناطیسی جسم برای اندازه‌گیری استفاده می‌کنند. با گرم شدن جسم تابش‌های ساطع شده به سرعت افزایش می‌یابد و توزیع طیفی به طول موج‌های کوتاه‌تر تغییر می‌کند. بنابراین می‌توان دما را با اندازه‌گیری تششعات تعیین کرد و این دماسنج یک دماسنج بدون تماس است.

اندازه‌گیری فلو در آموزش ابزار دقیق

مانند موارد قبل در این مطلب مختصرا به توضیح دو مورد از وسایل اندازه‌گیری فلو اکتفا شده اما در دوره آموزش ابزار دقیق بیشتر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

فلومتر حرارتی

جریان‌سنج‌های حرارتی در درجه اول برای اندازه‌گیری جریان هوا و گاز استفاده می‌شوند. این‌ها شامل یک فرستنده و میله با سنسورهای دما (RTDs) هستند که در میخ‌های پایین میله قرار دارند. یک سنسور، دمای فرآیند را اندازه‌گیری می‌کند و سنسور دیگر تا دمای خاصی بالاتر از این گرم می‌شود. با افزایش سرعت جریان، گرما به صورت انتقال حرارت جابجایی از سنسور گرم شده خارج می‌شود.

جریان‌سنج‌ حرارتی جریان گاز را بر اساس مفهوم انتقال حرارت جابجایی اندازه‌گیری می‌کند. گاز توسط سنسورِ جریانِ گرم شده، جریان می‌یابد و مولکول‌های گاز گرما را از خود دور می‌کنند، سنسور سرد می‌شود و انرژی از بین می‌رود.

فلومتر توربین

جریان‌سنج توربین برای اندازه‌گیری جریان کل و/یا دبی جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک اصل کار نسبتا ساده دارد. همانطور که سیال از طریق فلومتر توربین جریان می‌یابد، به پره‌های توربین برخورد می‌کند که آزادانه می‌توانند حول یک محور در امتداد خط مرکزی محفظه توربین بچرخند. سرعت زاویه‌ای (چرخشی) روتور توربین با سرعت سیال جریان یافته در توربین متناسب است. خروجی حاصله توسط پیکاپ (های) برقی نصب شده بر روی بدنه جریان‌سنج اندازه گرفته می‌شود.

اندازه‌گیری رطوبت در آموزش ابزار دقیق

نم‌سنج

رطوبت‌سنج ابزاری است که برای اندازه‌گیری میزان بخار آب در هوا، خاک یا فضاهای محدود استفاده می‌شود. ابزارهای اندازه‌گیری رطوبت معمولا به اندازه‌گیری برخی مقادیر دیگر مانند دما، فشار، جرم، تغییرات مکانیکی یا الکتریکی در یک ماده با جذب رطوبت متکی هستند. با کالیبراسیون و محاسبه، این مقادیر اندازه‌گیری شده می‌تواند منجر به اندازه‌گیری رطوبت شود. دستگاه‌های الکترونیکی مدرن از دمای تراکم (نقطه شبنم) یا تغییر در ظرفیت الکتریکی یا مقاومت برای اندازه‌گیری اختلاف رطوبت استفاده می‌کنند.

کلام آخر

در این مطلب سعی شد به مفاهیم اولیه علم اندازه‌گیری اشاره شود و همچنین به آموزش ابزار دقیق و کاربرد و نحوه کار برخی از آن‌ها پرداخته شد.  برای یادگیری ابزار دقیق خواندن مطالب به انگلیسی بسیار بهتر است. برای یادگیری زبان انگلیسی به این سایت بروید. ابزار دقیق امروزه جزء جدانشدنی پزشکی و صنعت هستند. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظر خود را برای ما بنویسید.



:: برچسب‌ها: ابزار دقیق ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()